.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خصوصی سازی منجر به اخراج کارگران در مازندران شده است
ساری- دبیر اجرایی خانه کار و کارگر مازندران با انتقاد از روند اجرای نامناسب خصوصی‌سازی در استان گفت: این امر سبب تعطیلی کارخانه‌ها و اخراج بسیاری از کارگران شده است.

به گزارش شمال نیوز، نصرالله دریابیگی پیش از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته کار و کارگر، شمار اعضای عضو خانه کارگر استان را ۷۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: ۱۰۰ هزار بازنشسته نیز در این خانه عضویت دارند.

وی بابیان اشاره به مشکلات فراروی قشر کار و کارگر ادامه داد: متأسفانه صدای کارگر شنیده نمی‌شود و بیش از ۹۵ درصد از کارگران استان از قشر تحصیلکرده هستند که در شرکت‌های خدماتی، شهرداری‌ها و مراکز دولتی امنیت شغلی ندارند.

وی نبود امنیت شغلی را منجر به بروز مشکلاتی نظیر طلاق، مشکلات اجتماعی و غیره شده، گفت: از دولت می‌خواهیم تا نسبت به اصلاح قانون کار برنامه‌ریزی کند تا امنیت شغلی کارگران حفظ شود.

دریابیگی بابیان اینکه عدالت بدون توسعه و توسعه بدون عدالت ممکن نیست، افزود: باید زحمات مسئولان منجر به رعایت عدالت و امنیت شغلی کارگران شود.

دبیرخانه کار و کارگر مازندران با عنوان اینکه خصوصی‌سازی در مازندران به‌درستی اجرانشده است، یادآور شد: متأسفانه برخی قراردادها در کارخانه‌ها و شرکت‌های استان با کارگران یک‌ماهه است و این امر امنیت شغلی را از بین می‌برد.

وی بابیان اینکه جریان خصوصی‌سازی سبب تعطیلی کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و اخراج کارگران شده، افزود: زغال‌سنگ البرز مرکزی، شکوفه و روغن نباتی بابل ازجمله واحدهایی است که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

دریابیگی یادآور شد: در هفته کارگر ضمن اینکه باید مشکلات معیشتی قشر کارگر بررسی شود باید برای رفع مشکل تورم و رکود نیز چاره‌اندیشی شود زیرا زمانی از رکود خارج می‌شویم که مشکلات کارگران حل شود و ازنظر معیشتی و درمان دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه پنج بیمارستان تامین اجتماعی در استان وجود دارد تصریح کرد: این بیمارستان ها باید مختص درمان کارگران باشد ولی اکنون کارگران علاوه بر اینکه برای درمان از جیب هزینه می کنند بلکه سوبسید درمان سایر اقشار ملت را می پردازند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.